Saturday, October 29, 2005

Aidilfitri Bakal Menjelang.

Tidak lama lagi kita akan menyambut hari raya aidilfitri.Ramailah yang akan balik ke kampung.Sedihlah sebab tak berpeluang nak balik ke kampung lagi.Apa nak buat sudah takdir dan kehendak Illahi.Dimana-mana pun raya tetap samakan.Untuk yang hendak pulang ke kampung tu,semoga berhati-hati samada yang memandu kereta sendiri atau kenderaan awam.Ingatlah pada penumpang yang hendak pulang menemui kaum keluarga mereka.

Jangan lupa,sedang kita semua bergembira ingatlah pada mereka yang dalam kekurangan untuk bergembira di hari raya ini.Sesiapa yang belum bayar zakat fitrah tu...jangan lupa pada kewajipan melunaskannya yer.

Seperkara lagi kalau memasak untuk hari raya,janganlah masak banyak-banyak...membazir nanti.Kalau dapat sedekahlah pada yang memerlukan yang ada di sekitar tempat tinggal kita.

Cewah berceloteh pula akak nie yer...yelah saja nak mengimbau kenangan beraya masa kecik2 dulu...berlumba-lumba kutip duit raya.Sekarang nie kita pula yang kena keluar duit raya yer...bukan sikit sihhh...paling sikit pun dua dollar...hehehe.Untung budak sekarang nie kan.Tahun2 akan datang agaknya dua dollar pun tak berguna lagi paling sikit pun sepuluh dollar.

No comments: