Thursday, December 22, 2005

ANTARA YANG PELIK TENTANG AKAK!!

Oleh kerana akak dah terkena VIRUS nie dari anakomak dan honey..akak pun nak buat satu cerita tntg akak.Boleh juga tumpang glamer...hehehe!!Nanti kalian jangan lupa baca k.Kalau kalian baca jangan kertawa tau...

1.Entahlah nak cakap macam mana...nak kata akak baik...tak pula...nak kata akak jahat tak juga...tapi yang pasti akak suka tolong orang.Terasa happy sangat jika dapat berikan sumbangan.Lebih-lebih lagi kalau ada yang minta derma...senang sangat akak berikan walaupun akak tak tahu orang tu benar2 susah atau tidak.Entahlah akak nie pemurah ke!!lagi satu akak nie cepat tersentuh hati melihat kesusahan dan kedaifan orang lain...cepat sangat airmata akak mengalir.Yang pelik tu walaupun hati akak lembut dan mudah tersentuh..yang pasti akak nie seorang yang degil.

2.Sebenarnya akak nie seorang yang pemalu dan pendiam...tetapi bila mendapat seorang kawan atau kenalan yang giler-giler sikit akak pun boleh jadi peramah dan giler-giler macam diaorang.Kalau kalian nak tahu akak nie dulu memang segan sangat dengan lelaki....yelah dulu sekolah semuanya pompuan...bila dah masuk sekolah campur...wahhh akaklah yg mengatal dulu...hahaha tapi akak bukan kaki pengoda tau!!Auwwww

3.Akak suka pada benda2 yang lasak.Masa umur akak 3 atau 4 tahun memang akak nakal sket.Suatu hari tu akak main lompat2 dekat tilam...dahlah masa tu waktu senja.Apalagi tersungkurlah akak sehingga pecah dahi.Jadi kenalah dijahit dahi tu,sampai sekarang tanda parut tu ada.Seperkara lagi masa akak darjah enam,akak main gelungsur...masa nak naik tangga entah macam mana kaki tersangkut terus akak jatuh ke bawah..nasib baik tak ada apa-apa.Pernah juga terbabas dari basikal bila mula-mula belajar naik basikal.Macam2 yang akak alami tapi kerana semangat akak kuat melawan sesuatu tu maka akak selamatlah.Dan masa sekolah akak masuk kadet bomba...ingatkan kalau dah habis belajar nak masuk pasukan bomba...oleh kerana ketinggian menjadi persoalannya tak dapat.Yang pasti akak memang seorang yang lasak.Almaklumlah anak seorang bekas tentera.

4.Satu perkara yang akak nak kalian tahu...akak ni seorang yang boleh dapat merasai sesuatu tetapi ia sukar akak nak sampaikan tentang perkara itu.Tiba2 saja akak boleh dapat merasai sesuatu perkara lebih2 lagi kalau perkara itu yang tidak baik.Banyak dah perkara yang akak lalui..satu contoh akak nak bagitau kat kalian.Masa tu akak dalam perjalanan ke mesin ATM nak keluarkan duit.Tiba2 akak dapat rasa bahawa akak tak akan dapat keluarkan duit tu.Bila sampai ke tempat mesin tu..memang akak tak dapat kuarkan duit...dan mesin pula tiba-tiba rosak.Satu lagi bila anak akak sakit.Hati akak terasa sesuatu dan dapat bayangkan yang buruk...tetapi kenyataannya akak tidak dapat sampaikan apa yang tersirat sebelum sesuatu itu hendak berlaku.

5.Yang terakhir tentang akak...akak adalah seorang yang pemikir.Untuk pengetahuan kalian memang otak akak nie sentiasa berputar 24 jam.Masa tido pon boleh berfikir.Tak percaya!!.Betui nie...kalau akak disuruh guna mesin mimpi agaknya diaorg boleh dapat kesan mimpi akak kot!!Kadang-kadang dalam mencari sesuatu jawapan akak suka memikirkan sedalam-dalamnya.Secara automatik aje otak akak nie akan fikirkan perkara tu.Kalau kalian nak tahu walaupun akak baru 1 atau 2 minit tertidur pun akak dah boleh bermimpi.Kiranya otak akak nie tak pernah stop dari fikir.

Inilah antara yg pelik tentang akak...akak tak tahu nak sebarkan kat siapa...klu sape2 nak jawab silalah jawab yer.

1 comment:

anakomak said...

pssttt kak mee.... kita pun pernah ada gak perasaan yg leh rasa sesuatu tu.. betul la mmg x bleh nk xplain.. TAPI perasaan kita tu more pd org yg nk meninggal... opppss ssh nk ckp tp once klu ada owang meninggal je mesti dpt rasa esp kaum kerabat sedara mara...

ermmm....