Tuesday, July 11, 2006

Bila Hati Ingin Berbicara


Terasa tangan ini gatal sekali hendak mencoretkan sesuatu disini.Membuka keluhan dihati yang sedang gundah gelana.Disaat ini benar-benar terasa kerinduan.Benar-benar terasa kesyahduan.Saat terukir namanya dibibir ini...tercalit kembali kenangan itu diruang mata dan ingatanku.Mulalah titisan-titisan jernih singgah ke pipi.Berduyun-duyun keluar dari kelopak mata yang suram.Tidak dapat ku tahan saat terbayang wajahmu.Makin lama makin menghiris hati.Lalu kuukir sebuah coretan buatmu sayang....

Saat Hatiku Rindu....

Bukan ku pinta
Bukan ku harap
Ia sudah suratan...
Aku pasrah dalam kesyahduan.

Masih ku rindu
Masih ku ingat
Disaat sebak mengamit
Aku leka dalam kedaifan.

Oh tuhan...
aku mohon kekuatan
aku mohon ketabahan
aku insanMU yg lemah.

Oh tuhan...
aku tak berdaya
aku tak tertahan
menanggung rindu ini.

Bagaikan ia sebuah mimpi,
Bila ku terjaga ia adalah nyata.
Bagaikan ia terjadi semalam
Bila ku hitung ia sudah berlalu.

Aku ingin menangis
namun airmata ini bagaikan kering
Hanya doa ku pohon...
Aku ingin kuatkan semangat ini,
Aku ingin cekalkan hati ini,
Aku hanya hambaMU yg lemah...
Hatiku menangis..
Hanya Engkau yang sudi mendengar...

Oh tuhan...
Aku harapkan petunjukMU.
Oh tuhan...
Aku perlukan ihsanMU.
Aku insan yg daif...
Aku insan yg lemah...
bantulah aku...tapi maafkanlah diriku
bantulah aku...tapi maafkanlah diriku
kerana...aku masih merinduinya.

No comments: