Monday, April 02, 2007

Taggie

Oleh kerana akak telah ditag oleh shayz...kenalah akak menjawabnya (bukan terpaksa tau shayz).Memandangkan ada masa terluang sekarang ini bolehlah akak buat entry baru.

Taggie tentang DITINGGALKAN DAN MENINGGALKAN.Bila direnungkan banyak maksud tersirat.Sebagai pemulaan akak ingin bercerita tentang akak semasa muda-muda dulu (sedar diri dah tua skrg nie..hehehe).Perkataan ditinggalkan memang tidak ada dalam kamus kehidupan akak,lebih-lebih masa remaja dulu..sewaktu tengah bercinta monyet.Kalau nak tahu akak yang selalu tinggalkan mereka.Jadi tidak pernahlah rasa terkecewa kerana ditinggalkan.

Keinginan untuk melanjutkan pelajaran sampai ke menara gading itu memang ada cuma nasib tidak menyebelahi akak.Bukan tak pandai cuma malas aje..hihihihi.Memanglah terasa sedih juga disaat meninggalkan alam persekolahan.Bila dikenangkan terasa seronok dan kalau boleh hendak kembali ke zaman itu.Tapi apa yang daya....masa tidak boleh diputarkan kebelakang.Bila dah berumahtangga nie,lebih-lebih lagi dah jadi isteri dan ibu...tak berpeluang lagilah nak berhubung dengan teman-teman sekolah.Zaman akak dulu mana ada handphone dan komputerkan...jadi perhubungan hanya terkubur begitu sahaja.Tiada lagi khabar berita dari teman-teman lama.

Sekarang ini apabila menyebut tentang ditinggalkan,memang terasa sedih.Dua insan tersayang akak telah pergi meninggalkan akak buat selama-lamanya.Bila akak sudah merasai perasaan DITINGGALKAN memanglah tidak diakui siapa yang sanggup kehilangan mereka yang kita sayang.Sekiranya ditinggalkan didunia ini pasti akan dapat bertemu kembali sekiranya diizinkan tetapi bila seseorang itu telah pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya hanya kenangan menjadi pengubat rindu.

Sampai disini dululah yer.... kalau melalut panjang-panjang takut sebak pula...nanti meleleh airmata tak henti-henti...bengkak pula mata nie.
Crying 1Happy

No comments: